GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER


Sidst opdateret den 26. januar 2016

Generelle vilkår og betingelser for salg

De følgende generelle vilkår og betingelser for salg vedrører udbud og salg af produkterne på hjemmesiden www.fermliving.com, som ejes og vedligeholdes af:

ferm LIVING ApS
Laplandsgade 11
2300 Copenhagen S
Danmark
P. +45 7022 7523
E. info@fermliving.com
CVR.: 30070186

Køb som forhandler?
Det er ikke muligt at bruge sit VAT nummer/CVR. når man handler online på ferm LIVING webshop.
Hvis du ønsker at handle som forhandler, kan du kontakte vores kundeservice på info@fermliving.com med din forespørgsel.

Bestilling og betaling
www.fermliving.com er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til at betale.
Du skal indtaste dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., vælge leveringsform og betalingsmetode.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Gå til betaling"
Herefter går din ordre videre til www.fermliving.com.
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling via den indtastede e-mail adresse ved check-out. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

30 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos www.fermliving.com har du normalt 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen via webshop@fermliving.com eller eller telefonisk til vores kundeservice på +45 70227523 og herefter returnere varene senest 14 dage efter du har givet besked om at du ønsker at returnere din ordre.

Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

System Transport A/S
Att.: ferm LIVING
Transportcenter Allé 19
DK-7400 Herning Danmark

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den og vi igangsætter tilbagebetalingen af det beløb, du har indbetalt hos os ved købet.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved betaling på fermliving.com


BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Dette sker, hvis varens værdi vurderes forringet fordi:
- du reelt har taget varen i brug
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på


Reklamationer & Klager
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hos ferm LIVING gør vi vores yderste for at sikre, at alle produkter er af bedste kvalitet og i perfekt stand. Skulle du alligevel modtage en defekt vare, bedes du øjeblikkeligt kontakte vores kundeservice. Du har to års reklamationsret på defekte varer, og i sådanne tilfælde refunderes købsprisen og returomkostninger.

Du er altid velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål, kommentarer eller klager relateret til dit køb på webshoppen.
Du bedes kontakte vores online-kundeservice på webshop@fermliving.com eller på telefon (+45) 70227523.

ORD (Online Dispute Resolution)

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata
For at kunne handle på www.fermliving.com skal du som minimum oplyse:
Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.

Cookies
Ved at benytte www.fermliving.com accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Lovvalg og værneting
Køb af varer på www.fermliving.com er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
 

Der indgås ingen bindende købsaftale mellem dig og ferm LIVING, før du modtager en ordrebekræftelse fra ferm LIVING.

LEVERING
Vi behandler din ordre så hurtigt som muligt. Alle ordre pakkes på vores lager i Herning, Danmark, inden for 1-3 hverdage. Alle ordre er underlagt tilgængelighed. Når din ordre er blevet afgivet, sender vi dig en ordrebekræftelse. Når din pakke afsendes, sender vi dig en e-mail med et forsendelsesnummer på pakken.

STORE ORDRER/MØBLER
Ved bestilling af møbler/større produkter bliver det leveret med special fragt direkte ind i dit hjem.
Du vil blive kontaktet direkte vedrørende leveringstidspunktet, så du kan være sikker på at være hjemme på adressen ved levering.

Du kan se forsendelsesomkostninger i vores oversigt over forsendelsespriser.


se forsendelsespriser her
 

 

30 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos www.fermliving.com har du normalt 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen via webshop@fermliving.com eller eller telefonisk til vores kundeservice på +45 70227523.

1. Gør os venligst opmærksom via e-mail webshop@fermliving.com eller telefonisk +45 70227523 inden 14 dage efter modtagelse af din ordre, hvis du ønsker at returnere den.
2. Send dine varer i den originale indpakning højst 14 dage efter du har gjort os opmærksom på at du ønsker at returnere dine varer.
3. Udfyld retur formularen og send den sammen med de varer du ønsker at returnere.
4. Retur omkostningerne betales af egen regning og dækkes ikke af ferm LIVING.
5. Vi vil refundere beløbet inden 14 dage efter vi har modtaget besked om returneringen. Vi udbetaler dog ikke beløbet før vi har modtaget varerne eller dokumentation for at varerne er fragtet.
6. Hvis varerne ikke modtages i original indpakning eller samme tilstand, som du modtog dem kan en nedskrivning af beløbet blive nødvendig.

Vores returadresse:

System Transport A/S
Att.: ferm LIVING
Transportcenter Alle 19
DK-7400 Herning
Denmark

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling:
Når vi modtager varen, tjekker vi den og igangsætter tilbagebetalingen. Vi refunderer alle betalinger modtaget af dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved betaling på fermliving.com.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
- du reelt har taget varen i brug
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal kontakte os indenfor "rimelig tid" Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@ferm-living.com eller telefonisk på +45 70227523. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

RETUR / FRAGT PRISER:

Retur fragt prisen dækkes ikke af ferm LIVING. Her er estimater for fragtpriser:

DOWNLOAD RETUR FORMULAR HER

DANMARK:
100-150 DKK

EUROPA (EU):
25-100 EUR

EUROPA (NON-EU):
80-150 EUR

RESTEN AF VERDEN:
100-150 USD


Baseret på små pakker på max 1 kg. se evt mere direkte hos Postdanmark.

Vi tager imod betaling med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, PayPal, Sofort (DE), iDeal (NL) og MobilePay (kun DK). Det fulde beløb opkræves på forsendelsesdatoen (dvs. når pakken afsendes).

Hvis du bor i et EU-land, inkluderer priserne dansk moms på 25%. Forsendelsesomkostninger føjes til din ordre. Du kan se forsendelsesomkostninger i ferm LIVINGs forsendelsesoversigt.

Ordrer til lande uden for EU kan blive pålagt moms, importgebyrer og/eller afgifter, som opkræves, så snart din pakke ankommer til dit land. ferm LIVING sender din pakke i henhold til Incoterm Delivered Duty Unpaid (DDU), hvilket betyder, at vi ikke opkræver moms, gebyrer og/eller afgifter på ordrer til lande uden for EU, og vi kan ikke forudsige, hvad der præcist vil blive pålagt din ordre. Hvis du skal betale sådanne udgifter, skal de betales før, at din pakke kan blive fortoldet. Kontakt de lokale toldmyndigheder for at få yderligere oplysninger.

Skulle du glemme at hente din pakke på posthuset, returneres pakken til os. Uafhentede varer omfattes ikke af fortrydelsesretten - husk at give os besked hvis du fortryder dine varer på webshop@fermliving.com eller telefonisk +45 70227523.

Vi garanterer ikke, at alle varer tilgængelige i ferm LIVINGs webshop er på lager, når du afgiver din ordre.

ferm LIVING kan ikke garantere, at indholdet af siden til enhver tid er fri for unøjagtigheder eller typografiske fejl. Vi kan ej heller garantere, at al information er opdateret. ferm LIVING kan til enhver tid ændre indholdet af denne side.

Selvom ferm LIVING stræber efter altid at vise korrekte tekster, billeder og priser på siden og i webshoppen, kan der forekomme fejl. Hvis du er blevet afkrævet det forkerte beløb, da du handlede i webshoppen, vil vi give dig valget mellem at afgive en ny ordre med den korrekte pris eller annullere din ordre. Hvis vi ikke kan få fat i dig, vil din ordre automatisk blive annulleret.

En del af serviceydelserne formidlet gennem denne side udføres og forvaltes af eksterne parter. I situationer, hvor ferm LIVING optræder som agent for sådanne serviceydelser, kan vi ikke holdes ansvarlig for eventuelle fejl, der måtte opstå som resultat af deres aktiviteter.

ferm LIVING kan ikke drages til ansvar for eventuelle skader opstået som resultat af brug af siden eller for den sags skyld manglende adgang til brug af siden. ferm LIVING kan ikke garantere problemfri, uforstyrret og sikker adgang til siden.

Vi kan ikke garantere, at farverne på siden er fuldt ud svarende til varens faktiske farve. Dette afhænger til dels af farveindstillingen af din computer og skærm.

Alle personlige oplysninger gemt på denne side vil blive håndteret med største omhu. Information, som vi har gemt, sælges ikke videre eller bruges til noget andet formål end at sikre, at du får den bedst mulige service. De bruges kun til at informere dig om særlige tilbud og andre marketingstiltag i forbindelse med andre enheder af ferm LIVING. Når du lader dig registrere på siden, har du mulighed for at fravælge enhver information fra ferm LIVING. Hvis du ønsker at opsige dit abonnement på information fra ferm LIVING, kan du redigere dine kontoindstillinger eller sende en e-mail til webshop@fermliving.com. Angiv dit navn og e-mail-adresse og en kort beskrivelse af emnet i e-mail-teksten.

Du har til enhver tid ret til at få at vide, hvilke oplysninger der gemmes om dig i vores systemer. Du kan anmode om at se disse oplysninger ved at sende en e-mail til webshop@fermliving.com. Hvis oplysningerne er ufuldstændige eller ukorrekte, har du ret til at få oplysningerne rettet eller slettet.

Alle kunder, der betaler med kort, er underlagt valideringskontrol. ferm LIVING forbeholder sig retten til at forsinke en ordre, hvis vi mener, at yderligere sikkerhedskontrol er nødvendig.

Alle ordrer sendes af et fragtfirma. Ordrer kan følges via fragtfirmaets hjemmeside. Når en pakke er blevet afsendt, modtager du en e-mail med et forsendelsesnummer.

På grund af fragtrestriktioner og risikoen for kreditkortbedrageri kan vi ikke levere til en postboks.

ferm LIVING bruger Secure Socket Layers (SSL), branchestandarden for overførsel af information til at bearbejde dine ordre.
Af sikkerhedsårsager gemmer vi ikke betalingsoplysninger i vores database.

I tilfælde af force majeure udsættes ferm LIVINGs forpligtelser. Kontrakten mellem dig og ferm LIVING kan i sådanne tilfælde delvist eller fuldt ud blive annulleret af dig selv eller af ferm LIVING. Force majeure er i tilfælde af krig, borgerkrig, revolution, oprør, regeringstiltag, strejke, lockout, blokade, sammenbrud af forsyning af el, telefoni eller internet, naturkatastrofer eller lignende begivenheder.
ferm LIVING vil under sådanne omstændigheder gøre alt, hvad vi kan for at klare problemet for vores kunder så hurtigt og fuldt ud som muligt.

Relevant Lovgivning
Disse vilkår for brug af siden er skrevet i overensstemmelse med dansk lovgivning, og du accepterer, at eventuelle tvister i henhold til denne kontrakt skal afgøres ved de danske domstole.
Lovgivningen i dit land er måske anderledes i forhold til dansk lovgivning, og der kan være yderligere juridiske krav gældende for dig og din brug af denne side. Du skal overholde al relevant lokal og international lovgivning og regler angående dit brug af vores hjemmeside.
ferm LIVING forbeholder sig retten til at gøre brug af alle juridiske virkemidler i forbindelse med overtrædelse af disse vilkår og betingelser, herunder retten til at blokere adgang til vores hjemmeside. Misbrug af hjemmesiden kan resultere i retsforfølgelse.

Ønsker du at klage?
Du er altid velkommen til at kontakte ferm LIVING, hvis du har spørgsmål vedr.: Vores produkter, din ordre, forsendelse eller ønsker at klage over sager vedr. vores webshop. Hvis du ønsker at klage, skal vi bede dig tage kontakt til vores online-kundeservice:

Kontakt:
Mail: webshop@fermliving.com
T: +45 7022 7523

Hvis stadig ønsker at klage efter kontakt med vores kundeservice, kan du klage direkte til Center for Klageløsning (Forbrugerklagenævnet) - her

Copyright i dokumenterne, der forefindes på denne side (herunder logoer, grafik, tekst, fotos, ikoner, billeder, data, software og design) ejes af ferm LIVING.

Henvendelser fra pressen skal ske til info@fermliving.com.